Euro 2016

UEFA, venituri de 2 miliarde € la Euro 2016

Venituri de 1,93 miliarde de euro și costuri de 1,1 miliarde euro, cu un beneficiu de 830 milioane euro au fost generate în timpul Euro 2016, a anunțat vineri instanța organizatoare a competiției în cadrul unei conferințe de presă, informează www.agerpres.ro.

Șase sute de milioane din acest venit net vor fi acordate celor 55 de federații naționale membre ale UEFA. Restul de 230 milioane va acoperi cheltuielile de organizare a EURO 2020 și ale preliminariilor sale. Aceste venituri sunt în creștere cu 34% în raport cu ediția 2012 a turneului, organizat în comun de Polonia și Ucraina, ținând cont de trecerea de la 16 la 24 de echipe. Esențialul intrărilor la UEFA este constituit din drepturile TV (1,05 miliarde euro), restul din programul de parteneriat (480 milioane euro) și din vânzarea biletelor (400 milioane euro). Veniturile pentru Franța, țara gazdă, erau estimate înaintea competiției la 1,2 miliarde euro, dintre care 200 milioane din taxe și impozite, prin Centrul de economie și de dreptul sportului (CDES). Potrivit UEFA, 25.000 de locuri de muncă cu normă întreagă au fost create grație desfășurării Euro 2016 în Franța.

UEFA a estimat, pe de altă parte, prin vocea secretarului său general Theodoros Theodoridis, că trecerea de la 16 la 24 de țări participante a fost o ”experiență foarte pozitivă”. Anunțat și pentru 2020, dar incert pentru 2014, formatul turneului ”a permis unor echipe mici să aducă un plus acestui turneu”, a estimat directorul de competiții al UEFA, Giorgio Marchetti. ”În afara Albaniei, ele s-au calificat toate în sferturile de finală”, a adăugat el făcând referire la criticile aduse acestei formule, în timp ce Portugalia, finalistă, nu ar fi trecut niciodată de meciurile din grupă într-o formulă de 16 echipe, după părerea sa. În ce privește securitatea, preocuparea majoră a organizatorilor înaintea debutului turneului, UEFA s-a declarat mulțumită, cu două zile înaintea finalei, că nu a trebuit să gestioneze decât două sau trei ”incidente controlate rapid pe stadioane”. Theodoridis a adăugat că reacția rapidă a comitetului executiv al UEFA după incidentele de la Marsilia dintre suporterii ruși și englezi ”și cooperarea celor două federații” au ”evitat și alte violențe”. (FOTO: http://ignitemr.com)



Clubul Media Business este o agenție full service care oferă de peste 8 ani servicii de publicitate și de consultanță în mass-media, marketing, comunicare și publicitate. Dacă sunteți interesat(ă) de acest proiect punem detalia un plan de business ireproșabil. Te rog să ne contactezi la chiromelu@yahoo.com, 0744 525 607 (Romeo Chiriac).