Peste patru milioane de telespectatori au urmărit România – Albania

Cea de-a treia și ultima partidă a României la Euro 2016 – România – Albania – a fost urmărită de aproape 4,3 milioane de români din întreaga țară, la Pro TV și Dolce Sport. Cei mai mulți au fost pe Pro TV (aproape 4 milioane) și 340.000 au fost pe Dolce Sport, informează www.paginademedia.ro.

Meciul, difuzat de la ora 22.00, a avut cifre cu aproape jumătate de milion mai mici decât la partida Franța – România, din deschiderea Euro 2016.

Chiar dacă în număr de telespectatori cifrele au fost mai mici decât la meciul de deschidere cu Franța, cotele de piață obținute de Pro TV au fost la nivel asemănător: peste 50% la nivel național și aproape 70% pe targetul comercial. Ce înseamnă acest lucru? Consumul de TV în timpul meciului cu Elveția a fost mai scăzut decât la România – Franța, cu mulți români la terase (zonă care nu este luată în calcul de clasamentele de audiență).

Meciul a fost difuzat de Pro TV și de Dolce Sport.

ACOPERIRE. Pro TV este prezent în toate marile rețele (cel puțin șase milioane de abonați însumând doar rețelele RCS, UPC și Telekom). Dolce Sport este în rețeaua Telekom (1,4 milioane de abonați, cei mai mulți la sistemul DTH Dolce).

Paginademedia.ro prezintă audiențele posturilor TV pe intervalul meciului România – Albania (scor 0-1):

NAȚIONAL. La nivelul întregii țări, Pro TV a fost urmărit de aproape patru milioane de persoane. Postul a obținut o cotă de piață de 50%, ceea ce înseamnă că jumătate din publicul cu televizoarele deschise era pe Pro TV.

Dolce Sport a intrat în top cinci audiențe, cu o medie de 340.000 de privitori, cele mai bune cifre obținute de postul Telekom cu un meci de Euro 2016 – 342.000 de privitori.

Kanal D a obținut locul al doilea, cu o medie de 904.000 de persoane.

URBAN. La orașe, cifrele obținute de Pro TV au fost de 2,6 milioane de telespectatori, cu 400.000 mai puțini ca la meciul de debut. Cota de piață la orașe de Pro-ului a fost de peste 55%. Locul doi pentru Antena 1, care a obținut cifre de șapte ori mai mici decât Pro TV.

Dolce Sport a avut poziția a șasea, cu o medie de 115.000 de privitori.

COMERCIAL. Partida dintre România și Albania a avut 1,2 milioane de telesepctatori cu vârste între 18 și 49 de ani. Cifrele au fost de zece ori mai mici decât locul al doilea, Antena 1. Dolce Sport a intrat în top cinci și pe publicul comercial, cu o medie de 46.000 de persoane.

Audiența posturilor TV duminică, 20 iunie, pe intervalul meciului România – Albania (22.00-23.50), la nivel NAȚIONAL:

NATIONAL Nr persoane Rtg (%) Shr (%)
1 Pro TV 3.955.000 21.6 49.6
2 Kanal D 904.000 4.9 11.3
3 Antena 1 600.000 3.3 7.5
4 Dolce Sport 342.000 1.9 4.3
5 Romania TV 273.000 1.5 3.4

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deținătorilor de televizoare din România.

**Share/Cotă de piață: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audiența posturilor TV duminică, 20 iunie, pe intervalul meciului România – Albania (22.00-23.50), la nivel URBAN:

URBAN Nr persoane Rtg (%) Shr (%)
1 Pro TV 2.593.000 26.0 55.7
2 Antena 1 360.000 3.6 7.7
3 Kanal D 313.000 3.1 6.7
4 Romania TV 180.000 1.8 3.9
5 Antena 3 129.000 1.3 2.8

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deținătorilor de televizoare de la oraș.

**Share/Cotă de piață: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audiența posturilor TV duminică, 20 iunie, pe intervalul meciului România – Albania (22.00-23.50), la nivel COMERCIAL:

COMERCIAL Nr persoane Rtg (%) Shr (%)
1 Pro TV 1.239.000 25.4 63.2
2 Antena 1 180.000 3.7 9.2
3 Kanal D 120.000 2.5 6.1
4 Dolce Sport 46.000 1.0 2.4
5 Prima TV 28.000 0.6 1.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro