Ojos del Salado. "Drumețul" de la Pegas, pe zăpadă, la 6000m altitudine

Ojos del Salado. “Drumețul” de la Pegas, pe zăpadă, la 6000 m altitudine (VIDEO)

În episodul IX din Jurnalul lui Cătălin Neacșu, intitulat „Ojos del Salado” se oferă soluție pentru mersul pe bicicletă pe zăpadă în anotimpul rece. Mihai Emil Isar, Bogdan Guță și Cătălin Neacșu au confirmat asta după ce au traversat deșertul Atacama și au escaladat pe pantele celui mai înalt vulcan din lume, Ojos Del Salad, pe biciclete Pegas „Drumeț”.

Vântul şi norii se dau în spectacol la altitudine, dacă îl urmăreşti în apus, atunci spectacolul e operă de artă.
După micul dejun şi o şedinţă foto care ne-a costat 30 de minute doar să aşezăm trepiedul să nu-l zboare vântul, am plecat în cea mai grea parte a expediţiei de până acum.
Ştiind că tot drumul este acoperit de nisip şi că mare parte din traseu va trebui să împingem la bicle, am scos portbagajele şi tot echipamentul l-am pus în rucsaci iar toate hainele pe noi.
Cei 30 de km din ziua a cincea au fost şi cei mai grei de până acum, vântul a suflat foarte tare, 10 centimetri de nisip fin pe tot drumul, 800m diferenta de altitudine până la 5300 m şi penitentes de până la 2 m înălţime, totul încadrat în 8 ore fără nici o pauză.
 Ştiind că avem refugii în fiecare tabără, nu am mai luat cortul iar când am ajuns în locul unde trebuia să fie refugiul Atacama şi nu l-am văzut…ne-a apucat disperarea, aveam varianta să continuam până la Tehos, sau să mergem înapoi la refugiul Claudio Lucerno, ambele variante erau dureroase fiind extrem de obositi, din fericire, norocul ne-a surâs şi am găsit refugiul. Murdar, mic, plin de nisip si cu vântul care şuiera prin toate colţurile, ne-am bucurat enorm. Chiar dacă am pierdut la “trasul la sorţi” patul, a fost un confort extraordinar iar la 20.00 eram în saci, rupţi de oboseală
 Ziua a şasea a început cu vânt extrem de puternic şi zăpadă, nu am întâlnit aşa vânt nicăieri, nici măcar în Himalaya. Aveam 5 km şi 500 metri diferenţă de nivel până la refugiul Tehos şi înca 160m până la cota 6000m, am estimat 3-4 ore, am făcut 6 ore.
După pozele de la 6000m am coborât în refugiul Tehos, aici, fără să vorbim, am ştiut că nu putem să încercăm vârful a doua zi şi am hotarât să coborâm. Pur şi simplu nu eram echipaţi să facem încercarea asta, noi eram aici să mergem pe biciclete, vârful era un bonus, dar fără colţari, fără pufoaice, în afara sezonului şi cu Bogdan în teneşi, nu aveam cum să ne luăm bonusul.
  Pentru a doua oara ajung până la Tehos şi plec fără vârf. Acum plec fără regrete, am avut o expediţie absolut fantastica cu aventuri, locuri noi, provocări şi oameni faini.
Ziua 5, cca 30 km si ziua 6 cca 7 km urcare si apoi 35 km coborare.
În total, peste 850 km, de la 4000m la oceanul Pacific şi apoi la 6000m, peste lacuri de sare, prin deşert şi prin munţi, de la 30 de grade la minus 15 şi probabil resimţit dublu, prin ploaie, soare şi aproape tot timpul vânt, bicicletele de la Pegas fără cusur,
…am încălecat pe-o şa şi v-am spus povestea ” drumeţului ” în Atacama.
(text și foto: http://fotomiraj.blogspot.ro/2017/01/ojos-del-salado.html)

Mai mult decât atât, în luna decembrie 2016, Atelierele Pegas au lansat cel mai nou produs din portofoliu, Pegas Suprem, o bicicletă care este pregătită atât pentru munte, cât și pentru zăpadă sau nisip. Roțile gigant proiectate de specialiștii Pegas asigură tracțiunea optima în orice tip de curbură, iar cadrul de mountain bike cu suspensie față își croiește singur propriul drum.

p2

Una dintre “inovațiile” aduse pentru Suprem este suspensia față pentru mai mult confort, deși traditional bicicletele fat au furcă fixă. De asemenea, și cadrul are îmbunătățiri față de Cutezător, cel Suprem fiind de aluminiu, tot pentru extra confort.

p3

p4

“Noul model vine în completarea gamei de biciclete fatbike. Cel mai bine vândut model Pegas este Cutezatorul și era și normal să-i facem un ‘frate’ suprem. Supremul este bicicleta pentru toate tipurile de teren, asfalt, teren accidentat și zăpadă, un adevărat crossover. Toate liniile acestui model inspiră forță și masivitate, iar culorile sunt pe măsură. Verde Mineral și Roșu Gemă sunt două culori care intregrează bicicleta atât în peisajul urban cât și în cel montan”, explică Ciprian Frunzeanu, designer de produs Atelierele Pegas, co-creatorul modelului Suprem.

p6

p7

Greutatea bicicletei este de 17,2 kg, iar  modelul Suprem este disponibilă în două culori – roșu mat și verde smarald și o singură dimensiune de cadru 17”. Anvelopele sunt multifuncționale, fiind potrivite atât pentru vară, cât și pentru iarnă. Prețul pentru modelul Suprem este de 2999 lei, însă pentru lansare se aplică un discount atât în magazinul virtual www.bicicletapegas.ro, cât și în cele două magazine ale brandului, Pegas Promenada Mall și Pegas Vasile Lascăr.

p8

Anul acesta, Pegas îşi propune o creştere de peste 300% a vânzărilor de biciclete urmând ca peste doi ani să ajungă la masa critică de biciclete necesară pentru a lansa o fabrica de producţie integral în România.

p10

Recent, compania a lansat franciza Pegas pentru cei interesati să se dezvolte în zona antreprenorială şi linia de cămăşi cu brandul de tradiţie Braiconf, pentru a întâmpina nevoile bicicliştilor urbani.

p9

După patru ani de la relansarea celor mai cunoscute biciclete din anii ’70-’80, Atelierele au adus publicului 15 noi modele special create pentru toată familia. Până în prezent, peste 13.000 de biciclete din noile colecţii au ajuns la clienţi din ţară şi din Europa.

p11

În octombrie 2015 proiectul Pegas a intrat în  parteneriat cu Network One Distribution, parteneriat prin care îşi va accelera dezvoltarea la nivel naţional şi internaţional. În urmatorii trei ani, Atelierele ţintesc o creştere de zece ori a volumului de biciclete, până la 25.000 de bucăţi anual şi o cifră de afaceri de 5 milioane de euro.

p12