Nike, “supereroina” Serena şi cheagurile de sânge de după naştere

(de Romeo Chiriac)

Spectacolul ce îi are în distribuţie pe Bernard Giudicelli, preşedintele Federaţiei Franceze de Tenis, pe Serena Williams şi compania de echipament sportiv Nike, mi se pare cel puţin desuet. Într-o regie ieftină ce are ca temă costumul de tip “catsuit” purtat de la Roland Garros de fostul lider WTA, compania de echipament nu încearcă decât să îşi mai facă destul de chinuit reclamă.

Mai întâi replica jalnică a lui Giudicelli din Tennis Magazine: “Vom cere producătorilor să ne prezinte înainte echipamentele. Cred că uneori mergem prea departe. De exemplu, echipamentul Serenei de anul acesta nu va mai fi acceptat. Trebuie să respecţi jocul şi locul”.

De parcă nu s-ar prezenta înainte echipamentele. E ca şi cum un sportiv s-ar putea prezenta la o competiţie de asemenea anvergură cu un mesaj pe echipament, gen “M..e PSD”. Iar Giudicelli îl acceptă la ediţia asta de French Open, dar la următoarea nu :)))

De replica Serenei Williams la afirmaţiile lui Giudicelli, cum că foloseşte costumul în scop medical, pentru a împiedica formarea cheagurilor de sânge, problemă cu care s-a confruntat după ce a născut, prefer să nu mai comentez. “Avem o relaţie minunată, e un tip extraordinar (n.r. – Giudicelli). Am găsit alte metode de a împiedica formarea cheagurilor şi a facilita circulaţia sângelui”.

Ca la final, Nike să vină cu un mesaj pe Twitter, ce se vrea a fi inteligent, dar care trădează de fapt scandalul ticluit special pentru a-şi face reclamă: “Poţi să scoţi supereroina din costumul ei, dar nu poţi niciodată să-i iei superputerile.”

E ca şi cum “Carmen” de Bizet ar fi jucată la operă de o reprezentantă a sexului frumos cu voce, dar… supraponderală. Ori nu prea cred că toţi spectatorii ar fi foarte încântaţi de imaginea oferită. Serena nu prea mai are mai are nici “voce”, doar o companie care încearcă să facă regii… cam neinspirate.