Istoricul tricoului, de la militari, actori sau formatii muzicale, pana la sportivi

Industria echipamentelor sportive in lumea sportului inregistreaza in prezent sume impresionante. Dar care este istoricul tricoului?  Acest accesoriu vestimentar dateaza din vremea primului Razboi Mondial, soldatii europeni purtand pe sub uniforma un fel de tricou din bumbac. Ideea a fost repede imprumutata de armata americana, care purta niste uniforme de lana incomode si mult prea calduroase. Apoi, acest accesoriu vestimentar a devenit cuvant oficial in engleza americana, fiind inclus in dictionar, dupa care a fost inclus in tinuta standard militara.

majoret

“Lansarea” pe piata a fost facuta in anii ’50 de catre actorii James Dean si Marlon Brando, care l-au purtat in filme, modelul fiind repede copiat imediat si de catre civili. De atunci, tricoul a devenit unul dintre cele mai purtate obiecte vestimentare. De altfel, James Dean a lansat un tricou, care a devenit simbol al tineretului rebel în filmul “Rebel Without A Cause”. Primul tricou a fost facut in 1948 si avea imprimat sloganul “Dew it with Dewey” pentru campania electorală a guvernatorului Thomas E Dewey. Apoi companiile au inceput sa lipeasca diverse imagini si mesaje pe tricouri, iar in 1959 a fost inventata vopseaua pentru imprimarea materialelor textile. De atunci, tricourile au devenit din ce in ce mai populare, aparand diverse modele, de la cele cu guler, pana la cele la baza gatului sau cu decolteu.
Formatiile de muzică rock au mirosit afacerea si au obtinut incasari impresionate din vanzarea tricourilor. Apoi cluburile sportive au realizat ca tricoul este un obiect comercial foarte profitabil.
(foto: 247sports.com )