Noel Mooney: FRF se află într-un progres în marketing și publicitate

Prezent la București la workshop-ul UEFA Grow 2020, din perioada 2-6 noiembrie 2015, Noel Mooney, Marketing Manager al forului de la Nyon, a oferit un interviu site-ului oficial al Federației Române de Fotbal

Noel Mooney, fost portar la Limerick, Cork City și Shamrock Rovers, care, înainte de a deveni Marketing Manager al UEFA, în 2012, a îndeplinit și funcții de management în cadrul Federației Irlandeze de Fotbal, explică planul forului continental de a crește fotbalul în următorii ani și analizează activitatea recentă a Federației Române de Fotbal.

– Domnule Mooney, ce reprezintă programul UEFA Grow 2020 și care sunt obiectivele acestuia?
– Programul a fost elaborat să ofere suportul necesar asociațiilor naționale pentru optimizarea performanțelor acestora pe patru planuri: cel al imaginii, cel al implicării fanilor, cel al participării la fenomenul fotbalistic și cel financiar. Am remarcat oportunități de dezvoltare în aceste planuri la toate federațiile, astfel că UEFA folosește proiectul Grow 2020 pentru a crește fotbalul în următorii ani.

– Ce schimbări pozitive ați remarcat la Federația Română de Fotbal de la ultima dumneavoastră vizită la București?
– Este evident că federația se află într-un progres în marketing și publicitate. Am văzut cum zona de marketing digital s-a dezvoltat. A crescut și atractivitatea pentru asociere în cazul brandurilor importante. De acestea beneficiază fotbalul românesc. Sper să continue pe aceeași linie!

– Care sunt principalele aspecte de care FRF trebuie să țină cont și să le îmbunătățească în viitorul apropiat?
– E clar că trebuie să se lucreze în continuare la îmbunătățirea imaginii jocului de fotbal în România, profesionalizarea managementului la toate nivelurile și dezvoltarea unei strategii pentru creșterea numărului de participanți și pentru menținerea lor în fotbal. Federația se află pe un drum bun, iar discuțiile noastre din cadrul workshop-ului au fost încurajatoare în multe domenii.

– Un subiect important în cadrul întâlnirii l-a reprezentat programul de Grassroots, fotbalul de bază. De ce este atât de important ca acest segment să fie dezvoltat?
– Unul din rolurile-cheie ale unei federații de fotbal este acela de a crește participarea începând cu cel mai mic nivel de vârstă. Să implici cât mai mulți jucători, antrenori, arbitri și așa mai departe. Un program pentru fotbalul de bază bine pus la punct conduce spre un joc de fotbal mai puternic la fiecare nivel și spre un număr tot mai mare de oameni implicați în acest minunat sport.

– Poate programul de Grassroots să aibă un efect și asupra creșterii valorice a jucătorilor de fotbal în viitor?
– Cu siguranță! Toți jucătorii încep cu fotbalul de bază, astfel că, dacă ai un număr mai mare de persoane care încep să joace fotbal, dacă ai un club, o academie, o școală mai bine puse la punct, dacă ai un nivel mai bun de pregătire pentru antrenorii de la acest nivel, ai o șansă mult mai mare de a crește starurile fotbalului de mâine!

– Ce alte țări sau federații pot fi un exemplu pentru România?
– Din regiune, îmi place cum și-a dezvoltat programul de Grassroots Moldova. În familia UEFA, Federația Română de Fotbal poate prelua multe bune practici de la asociațiile din Danemarca, Olanda, Scoția. Dar sunt multe federații care pot oferi diverse abordări care pot fi utile fotbalului din România.

– Unde vedeți Federația Română de Fotbal și fotbalul românesc în anul 2020?
– Dacă FRF continuă să se dezvolte în același ritm ca în prezent, ne putem imagina că vom vedea o Federație Română de Fotbal respectată de toată lumea, plină de entuziasm, aflată permanent în contact direct cu familia fotbalului într-un mod digital, atât pe plan intern, cât și extern, cu un număr mult mai mare de participanți în fenomenul fotbalistic și într-o poziție puternică din punct de vedere financiar pentru a asigura creșterea fotbalului în România. (text și foto: www.frf.ro)



Clubul Media Business este o agenție full service care oferă de peste 8 ani servicii de publicitate și de consultanță în mass-media, marketing, comunicare și publicitate. Dacă sunteți interesat(ă) de acest proiect punem detalia un plan de business ireproșabil. Te rog să ne contactezi la chiromelu@yahoo.com, 0744 525 607 (Romeo Chiriac).