Importanta modul in care arata vitrina unui magazin

Dintre toate elementele ce fac parte din merchandisingul vizual, modul in care este organizata vitrina unui magazin conteaza enorm in atragerea de potentiali clienti noi. De obicei, vitrinele sunt primul punct de contact vizual pe care un consumator il are cu un magazin si etapa de pornire a experientei de retail.

          O vitrina atragatoare, care sare in ochi, poate face cu usurinta diferenta intre un client care intra in magazin sa vada mai multe produse si unul care trece mai departe nepasator.

In aceste zile, retailerii se afla sub presiunea de a atrage si a mentine clientii care intra in magazinele lor, asta pentru ca cumparaturile online, facute de acasa au devenit atat de convenabile si la un pret competitiv.

          De aceea, au redefinit tot ceea ce stiam pana acum ca inseamna vitrina unui magazin. Este vorba despre un amestec intre arta, moda, design si marketing, care trebuie sa ne atraga rapid atentia, si sa ne convinga sa intram in respectivul magazin. De asemenea, modul in care este organizata o vitrina are datoria sa defineasca imaginea unei marci.

          Este vorba despre o evolutie enorma, care a inceput cu modalitatile stravechi de prezentare a marfurilor scoase la vanzare pe o taraba la colt de strada, si a ajuns in zilele noastre, la vitrine in care regasim manechine vii ce pun in evidenta produsele unui magazin.

Odata cu dezvoltarea tehnologiei si cu aparitia unor mari case de moda, cu bugete nelimitate, aranjarea vitrinelor magazinelor a devenit o adevarata industrie. Exista intregi echipe de specialisti, incepand cu cei care construiesc vitrine din sticla pentru magazine, tamplari, pictori, electricieni, stilisti, artisti florari etc., care transforma organizarea vitrinei unui magazin intr-o adevarata arta.

Ceea ce majoritatea oamenilor nu realizeaza este ca dureaza luni de zile ca sa planifici designul unei vitrine, si apoi urmeaza efectiv organizarea ei. De exemplu, in Statele Unite, magazinele marilor firme planifica cu un an inainte modul in care va arata vitrina de Craciun.

Importanta modului in care este aranjata vitrina

Comerciantii au nevoie ca vitrina magazinului lor sa fie aranjata intr-un mod eficient pentru a atrage clientii in magazin. Este o forma unica de publicitate care defineste un magazin si ofera consumatorului o idee despre respectiva firma.

Vitrinele sunt o forma eficienta de merchandising. Cercetarile au aratat ca o vitrina aranjata bine poate creste vanzarile cu 540%, iar un „hotspot” bine planificat poate creste vanzarile cu 229%. Hotspoturile sunt zonele din magazin, care sunt cele mai vizibile si atrag cel mai mult atentia.

Diferite moduri de organizare a vitrinelor

Exista diferite tipuri de organizare a vitrinelor unui magazin, iar alegerea unui anumit tip depinde adesea de magazin. Fiecare brand va avea o abordare diferita care se va reflecta in stilul de prezentare ales. Varietatea si importanta vitrinelor este demonstrata de marile firme. Unele se bazeaza pe traditia brandului si pe lux, afisand produse scumpe, in timp ce altele mizeaza pe o poveste, o tematica in jurul careia construiesc afisajul vitrinei.



Succes Grup - compania dumneavoastra de servicii integrate - marketing, presa, consultanta, software - Pentru detalii vă rugăm să ne contactați la contact@succes-grup.ro sau la telefon 0771.430.955.