FOCUS: Paralela Halep – Li Na dupa clasamentul WTA si marketing

O veste extraodinara a lovit tenisul romanesc: Simona Halep va fi de luni, 11 august, noul numar 2 mondial, dupa ce Na Li a anuntat ca nu va participa la turneele de pe continentul nord-american, nici la US Open, din cauza unei accidentari, astfel că ea nu-si va apara punctele din 2013. Na Li are 6.960 de puncte în clasamentul WTA şi, începând din 11 august, după turneul Rogers Cup (Canada), unde a jucat în semifinale în 2013, va ceda locul doi mondial Simonei Halep (6.785 de puncte acum).Toate bune si frumoase, dar la capitolul marketing Simona se claseaza cu multe locuri si “zerouri” in buget in spatele chinezoaicei. Retailerul de bricolaj Dedeman a anuntat in urma parteneriatului cu Simona Halep ca va construi cate un teren de tenis pentru fiecare magazin nou inaugurat.  Planurile Dedeman pentru urmatorii ani vizeaza deschiderea unui numar de inca 13 magazine, Dedeman urmand sa ajunga la un numar de 50 de unitati in Romania. Retailerul bacauan a anuntat ca vrea sa lanseze, in colaborare cu Federatia Romana de Tenis (FRT), un proiect prin care sa finanteze constructia sau amenajarea unui teren de tenis pentru fiecare magazin nou construit. Procesul de constructie al terenurilor de tenis va demara chiar din acest an, retailerul urmand sa deschida inca un magazin in Capitala si altele doua in provicie.

sh

Pe langa parteneriatul cu Dedeman, Simona mai are contract cu adidas si cam atat.De ce oare cea mai buna jucatoare din Romania si locul 2 WTA are doar asa putine contracte de sponsorizare?

cladire-li-na-nike-2

In schimb, Li Na nu este doar cea mai buna jucatoare de tenis asiatica din toate timpurile ci si unul dintre cei mai bine cotati sportivi din lume in ceea ce priveste contractele de sponsorizare si asociere de imagine. In termeni de castiguri globale, in afara terenului de tenis, Li Na este in fruntea clasamentului, pe locul al doilea dupa Maria Sharapova, datorita numerosilor sai sponsori, companii mondiale de top. Printre marile companii internationale care au ales sa isi asocieze imaginea cu Li Na, se numara Nike, Babolat, Rolex, Spider Tech, Mercedes-Benz, Taikang Life (o companie chineza de asigurari), lantul de resorturi australian Crown, Kunlun Mountain (apa minerala), Visa, Yili Group (companie de produse lactate din China) si Samsung.

Na-Li-ambassadrice-monde-de-Mercerdes

Imediat dupa victoria de la Roland Garros, contractele de publicitate semnate s-au ridicat la 48 milioane de dolari, printre acestea cu Mercedes-Benz si compania de asigurari Taikang Life Insurance, numai aceasta din urma platind 2,5 milioane de dolari pentru a figura pe umerii sportivei. Oare numai faptul ca Simona Halep nu are un agent bun sa fie singurul motiv al putinelor contracte de sponsorizare ale acesteia? Din pacate nu, marketingul si managementul la nivel federatiei si sportului romanesc lipseste aproape cu desavarsire.