Prima autostradă pentru biciclete din România

Titlul materialului l-aș asocia mai curând cu o un soi de dorință către Moș Crăciun, care tocmai ce a trecut. Căci ideea unei autostrăzi special amenajate pentru biciclete în România pare o utopie, în condițiile în care la noi nu sunt finalizate nici măcar autostrăzile pentru mașini.  Și nici nu sunt semne că se va rezolva prea curând această problemă. Potrivit PsyhOrg,  în urma construirii unui tronson de 100 km din  autostrada Autobahn pentru biciclete din Germania, traficul auto va fi redus cu aproape 50.000 de mașini, zilnic. Ori la noi nici măcar piste rezonabile pentru biciclete nu avem. Autostrăzile pentru biciclete au fost lansate în Olanda și Danemarca. Iar autoritățile daneze plănuiesc deja 28 circuite speciale pentru biciclete întinse pe aproape 500 de kilometri, dintre care 11 urmează să fie terminate până în 2018. Olanda a dat în folosință primii 7 kilometri de autostradă pentru biciclete din lume, în anul 2009, în această țară, bicicleta reprezentând principalul mijloc de transport pentru mai bine de 30% din populație. Londra construiește, de asemenea, prima sa „autostradă” de biciclete, care va traversa oraşul de la est la vest.  În Germania, în Frankfurt, se va construi un astfel de traseu, lung de 30 de kilometri, până la Darmstadt. Iar în Munchen se vor amenaja 15 kilometri de autostradă în suburbiile nordice, iar Nurenberg a realizat un studiu de fezabilitate pentru o autostradă care să-l lege de alte patru orașe. Of, mărturisesc că tare mi-ar fi drag să apuc să scriu o știre despre construirea primei autostrăzi pentru bicicliști în România. Și nu de 1 aprilie! (de Romeo Chiriac) (FOTO: http://phys.org/news/2015-12-germany-green-bicycle-highways.html)