Cum sunt trimisi la moarte copiii din sportul romanesc

In noaptea de 28 iulie 2006, pe podul de la Giurgeni-Vadu Oii, tabla metalica de pe un autocamion ce venea din sens opus a sectionat microbuzul in care se deplasau juniorii Grupului Scolar „Unirea” din Cluj-Napoca. Trei dintre pustii echipei de handbal au murit pe loc, unul dintre ei fiind de-a dreptul decapitat. Din expertiza tragediei a reiesit ca ambii soferi au fost vinovati pentru nerespectarea vitezei. Apoi, drumul care se afla in lucru in zona unde a avut loc accidentul rutier, nu a fost marcat corespunzator, iar patronii firmelor ce detin autovehiculele implicate in incident au fost de asemenea vinovati deoarece nu detineau autorizatiile necesare transportului. Ce nu se stie, e ca, dupa aceasta tragedie, Federatia de Handbal a introdus pe ascuns asigurarile de sanatate pentru sportivi. Care, erau de fapt obligatorii, dar nu se faceau. Pe 13.11.2015, autocarul echipei de handbal FCM Baia Mare, care transporta juniorii formaţiei maramuresene, s-a rasturnat, langa Cugir. Din fericire, nu s-au inregistrat victime, mai multi copii fiind doar raniti si transportati la spital. Zilele trecute, microbuzul in care se afla echipa de handbal CSU Targoviste a fost zdrobit de un autotren, langa Ramnicu Sarat. Autotrenul care venea dinspre Focşani a intrat in plin in microbuz, l-a tarat intr-un sant dupa care s-a rasturnat cu toată incarcatura de cherestea peste el. Trei tineri handbalisti au murit si alte zece persoane au fost ranite. Expertiza va scoate la iveala probabil si culpa catorva persoane din sport. Majoritatea presedinților de cluburi (nu numai din handbal), cauta sa faca economii la fiecare deplasare, de genul – pleacă in ziua partidei, dupa care are loc si intoarcerea – ori micuti merg cu mijloace de transport neregulamentare – cum a fost cazul cu microbuzul din Targoviste.  Iar situatii similare de neglijenta s-au inregistrat si in alte discipline sportive. Fara sa mai amintim de tragediile recente din afara sportului, cazul politistului motociclist (care ar fi putut ramane in viata daca groapa ar fi fost semnalizată corect) sau al celor de la Colectiv. Unde, daca nu se permitea intrarea a 400 de persoane in club, cand avizul legal era de numai 80, poate incendiul n-ar fi facut atatea victime. Aceste tragedii ar fi putut fi evitate, iar toti acesti copii nu ar fi fost trimisi la moarte daca s-ar fi tinut cont de legile scrise și nescrise dupa care se ghideaza viata.