13 hore de aur tricolore din 13. La un Campionat Mondial

Cum se jonglează cu “ouăle de aur“ din tenis

Tenisul este una din disciplinele sportive din România care se bucură în ultimii ani de cele mai bune rezultate pe plan internațional. În mod special prin port-drapelul Simona Halep, apoi prin celelalte jucătoare din Top 100 și prin rezultatele echipei de Fed Cup. Ba putem spune că și prin unele rezultate ale băieților. În urma acestor performanțe, fără îndoială, tenisul a devenit un fenomen social. Această disciplină sportivă este practicată de o masă din ce în ce mai mare de amatori, iar numărul părinților care își îndreaptă copii către tenis este din ce în ce mai mare. Atunci ce se întâmplă oare de sponsorii nu prea se înghesuie să investească în acest sport, la nivel de federație? E posibil ca răspunsul să fie găsit într-o întâmplare de pe vreamea ceaușistă, de care am mai scris: “Un șofer de Gostat a reușit să-și cumpere mașină și casă într-un timp record, în condițiile în care în acele vremuri românul de rând reușea această performanță într-o viață întreagă. Celor de la Miliție și Securitate le-au trebuit ani buni până să dibuiască manevra acestuia. Ori șmecheria e simplă, șoferul inventase pe traseu o haltă de o seară, în care galinaceele nu făceau altceva decât să-i ouă dimineața în poală. Iar din vânzarea acestor ouă, ce nu erau trecute în niciun fel de gestiune, șoferul și-a putut achiziționa mult râvnita casă și Dacie“. Ultima poveste care circulă despre “ouăle de aur“ din tenis e cea legată de niște fonduri care ar fi trebuit să ajungă la jucătorii care merg la Jocurile Olimpice de la Rio. Cică băieții care merg la JO ar fi fost premiați din fondurile de la Cupa Davis (???), iar fetele de la Rio ar fi fost sărite din schemă. Ba cică și un jucător de la Fed Cup se întreabă de ce s-au luat fonduri de aici. Ba ar fi apărut și un investitor (organizator de turneu), care a încercat să aducă niște fonduri, dar nu a prea fost lăsat de federație. Oare de ce? Ori toate aceste lucruri, de sunt sau nu adevărate, au iscat numeroase nemulțumiri în rîndul sportivilor. Păi la așa poveste (și nu e singura!) care circulă pe holurile federației nu te mai miră de ce evită să vină sponsorii. După Revoluţie, trucul șoferului de Gostat a născut mulți prozeliți în sport. De care vom mai scrie. Dacă aceste zvonuri sunt sau nu adevărate, numai organele abilitate ne pot răspunde. Cred că numeroșii iubitori ai sportului alb din România așteaptă un răspuns.

(de Romeo Chiriac)



Clubul Media Business este o agenție full service care oferă de peste 8 ani servicii de publicitate și de consultanță în mass-media, marketing, comunicare și publicitate. Dacă sunteți interesat(ă) de acest proiect punem detalia un plan de business ireproșabil. Te rog să ne contactezi la chiromelu@yahoo.com, 0744 525 607 (Romeo Chiriac).