Cum își aleg românii echipa favorită - Studiu "Al 12-lea jucător"Mastecard

Cum își aleg românii echipa favorită. Studiu “Al 12-lea jucător” Mastecard

Românii sunt cei mai mari vânători de glorie, peste un sfert (26%) dintre participanţii la un sondaj declarând că îşi aleg echipa favorită în funcţie de succesul pe care aceasta îl înregistrează, se arată într-un studiu realizat de Mastercard.

Studiul “Al 12-lea jucător”, realizat de Mastercard, prezintă tendinţele suporterilor de fotbal din Europa în ceea ce priveşte modul în care îşi susţin echipele favorite. Cercetarea analizează cât de departe sunt dispuşi microbiştii să meargă în susţinerea echipelor preferate de fotbal şi ia în considerare criterii precum sumele de bani cheltuite, distanţele parcurse pentru a fi prezenţi la un meci de fotbal sau factori sociali cum ar fi disponibilitatea de a-şi sacrifica o relaţie cu cei dragi pentru echipa preferată sau momentul vizionării primului meci.

În cadrul sondajului, britanicii au fost votaţi drept cei mai înflăcăraţi suporteri, fiind consideraţi de 32% dintre microbiştii din alte state europene creatorii celor mai intense atmosfere de pe stadioane. Aceştia sunt urmaţi de iubitorii de fotbal spanioli (16%) şi de către italieni (12%), locul patru fiind ocupat de turci, în timp ce germanii se plasează abia pe locul al cincilea.

În comparaţie cu ocupanţii primelor cinci locuri din top, suporterii români sunt mai puţin dispuşi să îşi sacrifice viaţa personală pentru echipa favorită. De exemplu, în timp ce unul din zece britanici susţine că şi-ar anula chiar şi luna de miere pentru a putea urmări un meci al echipei sale în finala UEFA Champions League, 32% dintre români spun că evenimentul la care ar putea renunţa pentru acest lucru ar fi o aniversare a relaţiei cu partenerul.

În acelaşi timp, englezii devin suporteri la vârste mai fragede decât românii. 37% au început să susţină echipa favorită înainte de vârsta de 10 ani, în timp ce românii devin fani ai unei echipe de fotbal în jurul vârstei de 13 ani, la fel ca majoritatea europenilor. Cei mai precoce sunt portughezii, care devin suporteri încă de la vârsta de 7 ani.

În ceea ce priveşte disponibilitatea de a călători un timp îndelungat pentru a viziona un meci al echipei preferate, polonezii ocupă primul loc. Aceştia călătoresc în medie 8,25 ore pentru acest lucru, dublu faţă de britanici. În comparaţie cu aceştia, cei mai mulţi români au călătorit maximum 2 ore pentru a fi în tribune la un meci al echipei pe care o susţin.

Studiul include şi alte date de interes despre suporterii europeni:

– Olandezii sunt singurii suporteri din Europa care preferă să vadă meciurile la televizor, în loc să fie pe stadion. 42% au aceasta preferinţă, în timp ce 23% spun că le este indiferent.

– Italienii susţin preponderent echipele din oraşul natal, 41% dintre ei încadrându-se în această categorie.

– 66% dintre ucraineni ar prefera să îşi vadă echipa preferată în finala UEFA Champions League în loc să câştige la loto.

– Turcii ar fi dispuşi să îşi anuleze luna de miere pentru un bilet la UEFA Champions League.

Sondajul a inclus 10.500 suporteri din 16 state europene, majoritatea respondenţilor fiind din Marea Britanie, Germania, Spania, Franţa şi Italia.



Clubul Media Business este o agenție full service care oferă de peste 8 ani servicii de publicitate și de consultanță în mass-media, marketing, comunicare și publicitate. Dacă sunteți interesat(ă) de acest proiect punem detalia un plan de business ireproșabil. Te rog să ne contactezi la chiromelu@yahoo.com, 0744 525 607 (Romeo Chiriac).