Ciprian Marica, ambasador al campaniei naționale anti-bullying "Clubul Prieteniei" (VIDEO)

Ciprian Marica, ambasador al campaniei naționale anti-bullying “Clubul Prieteniei” (VIDEO)

Fostul căpitan al echipei naționale de fotbal, Ciprian Marica, a devenit ambasador  al campaniei naționale anti-bullying “Clubul Prieteniei”. Cea de-a treia ediție a campaniei naționale anti-bullying “Clubul Prieteniei” a fost lansată marți de Cartoon Network și Asociația Telefonul Copilului. Campania urmărește conștientizarea și prevenirea fenomenului de bullying, precum și identificarea acelor cazuri — violență verbală sau fizică, abuz emoțional, hărțuire și excludere — care au nevoie de sprijinul specialiștilor și pot beneficia de serviciile de consiliere oferite de psihologi și asistenți sociali la linia telefonică gratuită 116111.

“Mulțumesc că mi-ați dat posibilitatea de a fi ambasadorul acestei campanii. Prin fundația care îmi poartă numele, doresc să ajut copiii. Mesajul campaniei ‘Fii prietenos, nu răutăcios!’ este mesajul cu care eu m-am identificat, mesaj care dorește să transmită copiilor sprijinul nostru, să simtă că nu sunt singuri și că pot conta pe noi. Vrem ca bullying-ul să fie cât mai conștientizat de toată lumea (…) Vin în fața dumneavoastră să vă transmit mesajul sportului, pentru că sportul te învață să îi respecți pe ceilalți, (…) te învață să te ridici atunci când ai căzut, te învață să fii un sprijin pentru colegul tău și, totodată, să știe că îl susții”, a spus Marica.

Fostul fotbalist este și protagonistul unui spot de promovare a campaniei care se adresează în egală măsură celor care sunt actorii agresiunilor, celor care sunt observatori și celor care sunt afectați de fenomenul de bullying.

Proiectul își propune să acorde sprijin copiilor și tinerilor afectați de bullying și să susțină desemnarea unei zile de conștientizare a fenomenului în România.

“În acest an, împreună cu partenerii noștri, ne dorim să cerem instaurarea unei zile naționale anti-bullying. Ce ne dorim prin acest demers este să aducem acest subiect în lumina reflectoarelor, să le permitem tuturor celor care au nevoie de ajutor să găsească o voce și să fie auziți. Conștientizarea poate fi la fel de importantă ca acțiunea. Fără conștientizare nu se pot întreprinde acțiuni și rolul nostru, în continuare, este să construim, să conștientizăm”, a anunțat Malgosia Chapman, vicepreședinte Brand & Content Engagement, Europa Centrală și de Est, Turner.

Cătălina Surcel, director executiv Asociația Telefonul Copilului, a spus că în urma campaniei desfășurată în ultimii doi ani a fost evidențiat un fenomen îngrijorător prin faptul că bullying-ul a ajuns să se manifeste și în grădinițe.

“Pe perioada desfășurării campaniei s-a evidențiat un aspect extrem de important și anume vârsta copiilor victime ale fenomenului bullying a fost reprezentată de un procentaj semnificativ al copiilor cu vârste sub 10 ani, respectiv 37,71%. (…) Până să începem această campanie aveam cunoștință despre astfel de cazuri care se întâmplă în mediul școlar, dar la ciclul școlar gimnazial și, de asemenea, la liceu, dar nu ne-am imaginat și nu am avut cunoștință de faptul că lucrurile se întâmplă și în grădiniță și într-un procentaj atât de semnificativ. (…) O treime dintre aceste evenimente triste sunt provocate de personalul angajat al instituțiilor și aici vorbesc deopotrivă de grădinițele de stat și de grădinițele private, pentru că am primit astfel de cazuri și dintr-o parte și din cealaltă. Aceste cazuri s-au referit la bullying fizic (52,32%) și bulliyng verbal (47,68%)”, a precizat Cătălina Surcel.

Potrivit statisticilor înregistrate de Asociația Telefonul Copilului, cei mai afectați de abuzul de tip bullying sunt băieții cu vârste cuprinse între 9-12 ani (34,15%), precum și fetele de 9-12 ani (23,80%), respectiv 16-18 ani (15,03%). Forma bullying cel ai des întâlnită este cea verbală (42,98%), urmată de violența fizică (38,58%). În 82% din situații, agresiunile au loc în unitățile de învățământ, potrivit organizatorilor.