Cele 6 beneficii incredibile pentru femei ale mersului pe jos de care probabil NU știai

Este de înțeles că după o lungă perioadă de stat în casă organismul s-a obișnuit cu o stare preponderent sedentară. Poate îți vine mai greu acum să faci chiar și micile activități fizice pe care le făceai odată. Totuși, nu trebuie să uiți că mișcarea este o veritabilă fântână a tinereții și a sănătății.

 

Dar, când auzi de ”activitate fizică”, probabil că imediat te duci cu gândul la o sală de fitness, la partide lungi de alergare, la ridicarea greutăților sau la kilometri întregi de pedalat pe bicicletă.

 

Totuși, nu uita de o activitate simplă, care nu implică cine știe ce efort sau pregătire anterioară, ci doar o pereche de încălțăminte comodă și de sezon pe care o poți purta și cu plăcere. Dacă nu ai inspirație, descoperă aici câteva modele care pot aduce un plus de savoare feminină mersului pe jos. Da, o banală plimbare aduce beneficii pe care nu le bănuiai.

 

Iată cele 6 avantaje nebănuite aduse de banalul mers pe jos:

 

1. Ajută la menținerea unei greutăți corporale sănătoase –  Mersul pe jos arde calorii, iar cu cât parcurgi distanțe mai mari și în ritm mai alert, cu atât vei avea rezultate mai bune. În plus, mușchii vor fi mai tonifiați, în mod special cei ai picioarelor și fesierii. Și cine nu vrea să fie în formă acum, când se apropie sezonul estival?

 

 

2. Te scapă de grăsimea din jurul taliei – O partidă de mers viguros pe jos, practicată zilnic cel puțin 30 de minute, îmbunătățește sensibilitatea la insulină, care reglează cantitatea de zahăr din sânge și te poate scăpa de țesutul adipos de pe abdomen.

 

3. Te ajută să ai mai multă energie – Îmbunătățind circulația sanguină și crescând cantitatea de oxigen către toate celulele corpului, mersul pe jos dă o stare de energie mult mai mare față de timpul petrecut stând pe canapea la televizor. Unele cercetări au dovedit că o scurtă perioadă de activitate aerobică, de circa 30 de minute, dezvoltă concentrarea, memoria, raționamentul, dar și abilitățile de planificare.

 

4. Îmbunătățește creativitatea – Un studiu din 2014 a descoperit că cei care merg pe jos sunt cu mult mai creativi decât cei sedentari. Așa că, dacă ai de rezolvat o problema ce implică imaginație, ar fi indicat să îți pui picioarele la treabă și să faci o plimbare. Cu siguranță îți vor veni câteva idei noi în timp ce te deplasezi.

 

5. Crește densitatea oaselor și întărește articulațiile – Mersul pe jos poate ajuta la prevenirea osteoporozei și a osteoartritei, probleme care pot apărea frecvent la femeile trecute de prima tinerețe. O simplă plimbare poate îmbunătăți, de asemenea, echilibrul și coordonarea, ceea ce ajută la prevenirea căzăturilor și a rănilor asociate, cum ar fi periculoasele fracturi de șold. În plus, contribuie la menținerea mobilității articulațiilor prin creșterea cantității de lichid lubrifiant dintre oase.

 

6. Ajută la păstrarea memoriei și a sănătății creierului – Acest avantaj este cu atât mai important cu cât înaintezi în vârstă, iar memoria începe să-ți joace feste. S-a dovedit că activitatea fizică regulată, chiar și banalul mers pe jos, practicat zilnic, ajută la reducerea incidenței cazurilor de demență chiar și cu 40%.

 

Desigur că, având această listă de beneficii, îți poate fi mai ușor să te hotărăști să renunți la viața sedentară de pană acum. Poți începe cu reprize mai scurte de mers pe jos, apoi gradual să crești timpul, distanța și vigoarea, până vei găsi ritmul și intensitatea cu care te simți confortabil. Sau poți împărți reprizele de-a lungul unei zile, astfel ca la finalul ei să acumulezi cel puțin 30 de minute.

 

Sursa foto:

pexels.com

 



Clubul Media Business este o agenție full service care oferă de peste 8 ani servicii de publicitate și de consultanță în mass-media, marketing, comunicare și publicitate. Dacă sunteți interesat(ă) de acest proiect punem detalia un plan de business ireproșabil. Te rog să ne contactezi la chiromelu@yahoo.com, 0744 525 607 (Romeo Chiriac).