Ce este uleiul de motor?

Uleiul de motor este un lubrifiant utilizat in motoarele cu ardere interna, care alimenteaza masini, motociclete, masini de tuns iarba, generatoare si alte astfel de motoare. In motoare, exista parti care se deplaseaza una impotriva celeilalte, iar frictiunea dintre piese risipeste puterea utila altfel transformand energia cinetica in caldura. De asemenea, uzeaza acele piese, ceea ce ar putea duce la o eficienta mai mica si degradarea motorului. Ungerea adecvata scade consumul de combustibil, scade puterea irosita si creste longevitatea motorului.

 

Uleiul lubrifiant creeaza o pelicula de separare intre suprafetele pieselor mobile adiacente pentru a minimiza contactul direct dintre ele, scazand caldura prin frecare si reducand uzura, protejand astfel motorul. In timpul utilizarii, uleiul de motor transfera caldura prin conducte pe masura ce curge prin motor. La un motor cu pompa de ulei recirculanta, aceasta caldura este transferata prin intermediul fluxului de aer peste suprafata exterioara a vasului de ulei, a fluxului de aer printr-un racitor de ulei si prin gazele de ulei evacuate de sistemul de ventilatie pozitiva a carterului (PCV). In timp ce pompele recirculante moderne sunt de obicei prezente in autoturisme si alte motoare cu dimensiuni similare sau mai mari, pompa cu pierderi totale este o optiune de design care ramane populara in motoarele mici si miniaturale.

 

La motoarele pe benzina inelul pistonului superior poate expune uleiul de motor la temperaturi de 160 ° C (320 ° F). La motoarele diesel, inelul superior poate expune uleiul la temperaturi peste 315 ° C (600 ° F). Uleiurile de motor cu indici de vascozitate mai mari se subtiaza mai putin la aceste temperaturi mai ridicate. Noi recomandam utilizarea unui ulei inovativ si anume ulei de motor Shell Helix cu amprenta neutra de carbon.

 

Acoperirea pieselor metalice cu ulei le impiedica, de asemenea, sa fie expuse la oxigen, inhiband oxidarea la temperaturi ridicate de functionare, prevenind rugina sau coroziunea. Inhibitorii de coroziune pot fi, de asemenea, adaugati la uleiul de motor. Multe uleiuri de motor au si detergenti si dispersanti adaugati pentru a ajuta la mentinerea motorului curat si la minimizarea acumularii de namol in ulei. Uleiul este capabil sa prinda funinginea de la combustie, astfel incat sa nu se depuna pe componente.

 

Frecarea pieselor metalice ale motorului produce inevitabil cateva particule metalice microscopice din uzura suprafetelor. Astfel de particule pot circula in ulei si se pot macina impotriva partilor in miscare, provocand uzura. Deoarece particulele se acumuleaza in ulei, acesta este de obicei circulat printr-un filtru de ulei pentru a elimina particulele daunatoare. O pompa de ulei, o paleta sau o pompa de transmisie alimentata de motor, pompeaza uleiul in intregul motor, inclusiv in filtrul de ulei. Filtrele de ulei pot fi de tip full flow sau bypass.

 

Elgeka-Ferfelis este incepand cu anul 2008 importator si distribuitor autorizat Shell Lubricants pentru piata din Romania, comercializand lubrifianti de cea mai inalta calitate marca Shell: uleiuri de motor si transmisie pentru autoturisme si camioane, lubrifianti pentru aplicatii industriale si vaseline. Aceasta reprezinta cu profesionalism divizia de lubrifianti Shell, oferind tuturor clientilor sai asistenta tehnica necesara pre si post vanzare.

 



Succes Grup - compania dumneavoastra de servicii integrate - marketing, presa, consultanta, software - Pentru detalii vă rugăm să ne contactați la contact@succes-grup.ro sau la telefon 0771.430.955.