#16 HumanGraphExperience – “Romanian Football Involvement”

Starcom MediaVest a lansat cel de-al saisprezecelea infografic parte din seria HumanGraphExperience – “Romanian Football Involvement”, care s-a bazat pe date obtinute prin folosirea tool-urilor de media planning (prin intermediul carora au fost evaluate audientele TV din timpul Campionatului Mondial de Fotbal si monitorizate discutiile din mediul online), date oferite de Studiul National de Audienta (perioada ianuarie 2012 – decembrie 2013) si concluzii extrase din zece interviuri extinse cu fani ai fotbalului. Studiul a avut ca obiectiv evaluarea impactului pe care fotbalul il are asupra publicului in contextul asocierilor de brand atrase de Cupa Mondiala de Fotbal, cu branduri precum Coca-Cola, Hyundai, Heineken, Gillette sau adidas. Studiul s-a concentrat pe audienta locala, concluziile vizand procentajul de romani care au urmarit Campionatul Mondial de Fotbal, interesul generat de campionatele locale, maniera in care s-a manifestat acest interes, gradul de implicare al fanilor fotbalului si oportunitatile de marketing destinate brand-urilor. Interesul romanilor fata de Campionatul Mondial de Fotbal a crescut, editia din 2014 a acestui eveniment sportiv atragand cu 43% mai multi telespectatori decat in 2010. De asemenea, interesul este confirmat si de canalele social media. Rezultatele Google Trends arata ca interesul romanilor fata de Cupa Mondiala de Fotbal a crescut de trei ori in 2014 fata de 2010, in timp ce interesul fata de competitiile locale a scazut la jumatate. Starcom MediaVest Group a lansat in februarie 2013 seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata. Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu – mintea consumatorului.Seria de infografice este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei.

Iinfografic-16-humangraphexperience-romanian-football-involvement1-cover-800